Přeskočit na obsah
Domů » Prachovské skály

Prachovské skály

Prachovské skály jsou nejznámější oblastí Českého ráje. Nabízí pískovcové útvary, čarovné vyhlídky, rokle hloubkou až nahánějící strach i strmé stěny skal, lákající horolezce.

Prohlídkové okruhy

Prachovské skály nabízí návštěvníkům dva okruhy. Malý má délku jeden a půl kilometru a zahrnuje jedno stoupání a dvě vyhlídky. Je vhodný pro ty, kteří nechtějí podstoupit rovnou túru, ale přejí si s touto oblastí se seznámit. Malý okruh začíná u Turistické chaty a vede po žluté značce směrem k ústí Císařské chodby. Zde se okruh dělí. Odbočte vpravo, kde vás bude čekat stoupání po schodišti k Malé Fortuně, tzv. Myší díře na vyhlídku Českého ráje. Krajina, která se před vámi otevře, vám nabízí pohled na nejkrásnější místa Prachovských skal. Nedoléhá sem žádný hluk a ticho rušené jen občasným zpěvem či křikem ptáků je hotovým balzámem na nervy. Z vyhlídky se vydáte k rozcestí U buku. Cesta dál po zelené značce vás přivede na Vyhlídku míru nad Císařskou chodbou. Až se nasytíte výhledu, vydáte se směrem na rozcestí. Po červené značce pak sestupujete Císařskou chodbou zpátky k Turistické chatě.

Velký okruh vede po zelené značce, je dlouhý 3,5 km a rovněž začíná u Turistické chaty. Směřujte k Pehově vyhlídce, na kterou vede množství kamenných schodů. Odměnou je vyhlídka do svěží Zelené rokle. Odtud pokračujete na rozcestí a sestupujete k Fortně, kde vás čeká labyrint skal u Šikmé věže. Pokračujete k hotelu Pod Šikmou věží a k rozcestí U buku, dojdete k Vyhlídce míru, po hřebeni Bukoviny až na Hlaholskou vyhlídku, pak ještě kousek po hřebeni, kde narazíte na Rumcajsovu a Hakenovu vyhlídku. Cestou vás čeká ještě Schlikova a Všetečkova vyhlídka, než sestoupíte dolů k ústí Císařské chodby a zpátky k Turistické chatě.

S hlavou plnou zážitků, se můžete osvěžit u nedalekých Jinolických rybníků, ke kterým sejdete dolů lesní cestou. Břeh velkého rybníka nabízí příjemný odpočinek na písčité pláži či opodál na rozkvetlé louce. Je tu řada stánků s občerstvením, kde můžete plánovat, kam vyrazíte zase příště.

Kudy do skal?

Po dálnici na Mladou Boleslav, odbočka na Jičín, za odbočkou na Sobotku buďte ve střehu, dokud nenarazíte na značenou cestu s nápisem Prachovské skály. Na nedalekém parkovišti můžete za 60 Kč svůj vůz odstavit na celý den. Základní vstupné do skal je 60 Kč, snížené činí 30 Kč a za pejska zaplatíte 10 Kč.